1/10/2016

Fangirl - recenzja

Fangirl

Autor: Rainbow Rowell
Wydawnictwo: MoonDrive


Wren i Cath to siostry bliźniaczki "podobne" do siebie jak ogień i woda. Wren chce w życiu spróbować wszystkiego. Lubi imprezować, randkować i poznawać nowych ludzi. Cath woli siedzieć w ich wspólnym pokoju i pisać fanfiction do książki, która zawładnęła całym jej światem. Jest fanką nastoletniego czarodzieja Simona Snowa. Wróć! Jest Prawdziwą Fanką, która... ma swoich własnych fanów, bo pisze fanfiki o Simonie. Mimo że tak różne, dziewczyny są nierozłączne. Gdy bliźniaczki rozpoczynają naukę w college'u, ich drogi się rozchodzą. Wren nie chce już mieszkać z siostrą. Cath musi opuścić swój bezpieczny świat i stawić czoła rzeczywistości. Na swojej drodze spotyka Reagan i wiecznie uśmiechniętego Leviego. Oraz panią profesor od kreatywnego pisania, która wszystkie fanfiki uważa za plagiaty.


Ktoś mógłby powiedzieć, że „Fangirl” jest kolejną zwykłą młodzieżówką, która niczym się nie wyróżnia. Choć rzeczywiście Rainbow Rowell dotyka tematów dobrze znanych, to magia jej kolejnej powieści polega na tym, że robi to w sposób nietypowy. Jest to pierwsza książka, z którą się spotykam, tak bardzo skupiająca się na fangirlingu! 

Większość z nas wie, kim są fangirls i przypuszczam, że nawet do nich należy. Zapewne znacie różne fanfictions i macie z nimi styczność: czytacie je lub piszecie... Dlatego niejedna czytelniczka może odnaleźć w Cath bratnią duszę, lub nawet samą siebie! 

Cath i Wren kochają książki. Szczególnie te o Simonie Snow - nastoletnim czarodzieju, który jest głównym bohaterem ośmiotomowej serii. Mają całą kolekcję rzeczy z "idolem" kubki, koszulki, plakaty, wreszcie własne opowiadania bazujące na ukochanej historii - publikowane w internecie fanfiction. Twórczość Cath stanowi nieodłączny element powieści, nawiązując do wydarzeń w jej życiu oraz, przede wszystkim, do jej ukochanej serii o Simonie Snow. A Simon jest dla Cath prawie całym światem. Fanfiction, które pisze Cath, jest czytane i bardzo popularne wśród wszystkich fanów Simona Snow. Jest to dla niej bardzo ważne i sprawia jej ogromną radość. Dziewczyna ma jednak trudne zadanie: musi zdążyć przed premierą ostatniego tomu ulubionej serii. Czy to się jej uda?

W Fangirl pojawia się wiele spostrzeżeń na temat pisania w ogóle, jak i konkretnych przemyśleń dotyczących fanfiction, co jest aktualną tematyką, biorąc pod uwagę rosnącą popularność historii, które powstały na bazie fikcji fanowskiej. O ile jednak Wren jest otwarta na nowe znajomości i chciałaby spróbować w życiu wszystkiego, o tyle Cath całkowicie zamyka się w sobie – i mimo, że obie dziewczyny są bliźniaczkami, nieuchronnie się od siebie oddalają...
Moją uwagę zwrócił wątek miłosny. Czytając wręcz kibicowałam tej parze i bardzo chciałam wiedzieć, jak to się potoczy...

Nie znalazłam w Fangirl żadnych wad. To idealna powieść dla nastolatków. Kiedy skończyłam czytać, automatycznie chciałam zacząć od początku.

Zachęcam wszystkich do przeczytania tej książki, niezależnie od tego, czy jesteście fangirl czy nie! 

Moja ocena: 10/10
Follow my blog with Bloglovin

13 komentarzy:

  1. Z chęcią sięgnę po tę książkę, zwłaszcza że tematyka fan fiction nie jest mi obca :) Jak zaczęłam czytać ,,Eleonorę i Parka" tej autorki, to bardzo mi się spodobał jej styl, więc sądzę, że odnajdę się również tutaj :) Zwróciłam uwagę na okładkę - niby prosta, a jednak bardzo mi się spodobała :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama po nią sięgnę :D
    grlfashion.blogspot.com
    poklikasz u mnie w linki w noiwym poście ?:D
    obserwujemy?:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna recenzja i zapraszam do mnie na blog właśnie z książkami *_* mam nadzieję ze ci się spodoba: onlybooks-jdb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę w końcu przeczytać tą książkę :)
    Zapraszam do mnie: http://queenlaughx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba zakupię sobie tą książkę bo od dawna szukam jakieś w moim stylu!
    Wspólna obserwacja?
    http://paulablogxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam na prawdę!
      zaobserwowałam ;)

      Usuń
  6. Great post! thanks for sharing this is super fun to read.

    follow for follow?:)

    xoxo
    www.theclosetelf.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawa recenzja :)Mam nadzieje , że uda mi się przeczytać tą książkę :)
    Zapraszam do mnie ;)
    http://maggdam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam, ale to chyba nie jest książka dla mnie.. Nie doszłam do połowy i już zaczęła mnie nudzić.


    ZAPRASZAM I OBSERWUJE(jako; Alek Mlodz)
    http://aaleksm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Jejku świetna recenzja ;) zachęciłaś nas do czytania http://yuojami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń