2/06/2016

Moje sposoby na naukę

Całkiem niedawno rozpoczął się drugi semestr. dla wielu osób jest to czas szczególniej mobilizacji. Bardzo dobrze przecież wygląda świadectwo, gdy zdobi je czerwony pasek, a oceny końcowe to w większości "bardzo dobry" czy "celujący"!

Wiem, że trudno jest się zmobilizować do nauki. Jednak należy pamiętać, że uczymy się dla siebie, a wynik końcowy, to ocena naszej całorocznej pracy. Dlatego warto, alby była ona jak najlepsza, prawda?



Poniżej znajduje się kilka rad / sposobów na naukę, aby była skuteczniejsza.
Zapraszam!

1. Zanim zaczniesz, odłóż wszystko co nie potrzebne.
- telefon! (a przede wszystkim internet).
Wiem z własnego doświadczenia, że nie da się skupić na nauce, kiedy co chwilę coś nas rozprasza. Facebook, Twitter, znajomi mogą chwilkę zaczekać, no nie?

2. Zadbaj o ciszę.
- jeżeli jest to możliwe, wyłącz telewizor, radio etc...
Jak myślicie, dlaczego wszystkie ważne testy / konkursy / egzaminy są pisane w ciszy? Łatwiej jest się wtedy skoncentrować na tym, co akurat robimy.



Ewentualnie możecie poszukać muzyki typu "instrumental study" (tu akurat playlista na Spotify: [KLIK]). Taka muzyka jest spokojna i relaksująca. Nie ma słów, więc nie rozprasza (bardzo dobrze się przy tym czyta) i potrafi rozluźnić...

3. Wszystkie ważne rzeczy "zgromadź" w jednym miejscu.
Mi często pomaga pisanie najważniejszych informacji na kartce. Ma to swoje plusy - wszystko jest w jednym miejscu i nie trzeba przeszukiwać zeszytów czy podręczników; pomija się niepotrzebne informacje. Przepisując - powtarzamy! Niektórzy nauczyciele w mojej szkole mówią, że dobrze jest robić ściągi, bo powtarzamy materiał. Jednak woleliby nie złapać nikogo na korzystaniu z nich...


4. Wszystkie ważne pojęcia, daty, definicje, słowa kluczowe itd. wyróżnij [najlepiej kolorem!]
- to sprawi, że będą one od razu rzucać się w oczy, co pomoże szybciej odnaleźć się w notatkach.



5. Na lekcji rób notatki.
- często nauczyciele wspominają, że coś jest ważne, czy może pojawić się na sprawdzianie... Warto to sonie zapisać, żeby nie zapomnieć.

6. Ucz się systematycznie!
Łatwiej jest nauczyć się z lekcji na lekcje, a potem tylko powtarzać, niż w ostatniej chwili próbować zapamiętać 62435 różnych informacji. Takie nagromadzenie materiału często zniechęca, a dodatkowo zaczynamy narzekać, że nie damy rady...

A Wy macie jakieś własne sprawdzone sposoby na naukę? Napiszcie mi w komentarzu - mogę przetestować ;)

********************************************************************************************
Za niedługo chciałabym zrobić Q&A, dlatego zadawajcie mi pytania na asku [KLIK]

4 komentarze:

  1. Świetny poradnik :) Ja jeszcze sobie wiele dat, pojęć kojarzę, wymyślam jakaś melodyjkę ;)
    Masz świetny blog, pozdrawiam

    http://rosti367-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny poradnik i z niektórych pomysłów na pewno skorzystam :)
    onlybooks-jdb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyróżnianie kolorem na prawdę pomaga. Jestem wzrokowcem, dzięki temu mi po prostu łatwiej ;)
    Jednak na ironie cisza zawsze mnie rozprasza(o ile to nie matematyka).


    http://want-cant-must.blogspot.com/
    Jeśli podoba ci się blog, zaobserwuj,skomentuj:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi muzyka pomaga podczas nauki, ale taka bardziej rytmiczna np. do uczenia się słownictwa czy definicji. Tańcząc sobie na krześle przy okazji powtarzam materiał :) Moim sposobem na naukę jest też wstawanie rano nawet o piątej. Wtedy jakoś szybciej przyswaja mi się wiedza i szybko nie zapomnę materiału jeśli np. mam na pierwszej lekcji sprawdzian, a także zaoszczędzam przy tym też czas po południu i mogę robić wiele innych rzeczy :)

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuję za każdy komentarz i obserwację
♥ SPAM BĘDZIE USUWANY!

♥ Miłego dnia