12/23/2016

DIY - zakładka do książki

Hejka!

Dzisiaj krótki post z DIY - jak zrobić zimową zakładkę do książki. Wybrałam pingwinka, ponieważ te zwierzątka są przeurocze i dość ładnie wyglądają na papierze... hahaha

No, to zapraszam! :)


Potrzebne nam będą:
  • czarny i biały papier techniczny
  • kolorowe kartki
  • cienkopisy / mazaki
  • klej i nożyczki

Na początku rysujemy i wycinamy szablon pomocniczy. Wygląda troszkę jak bałwanek, ale to tułów pingwina ;) Mniejszy kontur to brzuch - miejsce to też jest później potrzebne.
*Wskazówka: żeby uzyskać regularny kształt, wystarczy narysować połowę i zgiąć przy cięciu. ^^

Następnie, na czarnym papierze odwzorujemy 2 razy pingwinka i wycinamy. Mój jest dwustronny, ale można zrobić to pojedyncze...

Kiedy mamy gotowy czarny tułów pingwinka, czas zabrać się za jego brzuszek! ;) Teraz wracamy do szablonu i wycinamy wg mniejszego konturu.

Następnie znów odwzorujemy (ty razem na białej kartce) i wycinamy.

Brzuszek pingwina przyklejamy na jeden z tułowi. Później rysujemy oczy i dzióbek.

Na dowolnej kolorowej kartce rysujemy szalik - na grubość szyi pingwina. Ja tu mam przód i tył szalika, ale kształt może być dowolny ;)

Następnie wycinamy i naklejamy szalik.

Teraz czas na "trzon" zakładki. Wycinamy dowolną grubość kartki technicznej. Można ją jakoś ozdobić. Ja obcięłam ją nożyczkami ze specjalnym wzorem.

Kiedy gotowe, przyklejamy do jednej strony pingwinka, a później doklejamy drugiego.

Gotowe! Nasza zakładka prezentuje się bardzo ładnie. Powiedzcie, że to jest urocze...  haha ♥

Zakładka handmade może być super prezentem dla osób lubiących czytać. Jest dość łatwa do wykonania i nie zajmuje to dużo czasu (ok. 15-20 min). A może dać dużo radości ;)

**********************************************************************************************

Wesołych Świąt! ♥



1 komentarz:

  1. Przeuroczy prezent, myślę, że dla prawdziwego mola książkowego będzie świetną niespodzianką. :)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń