2/19/2017

Magia melodii

Piosenka.
Na pozór zwykła powtarzająca się melodia z tekstem. Wykonywana przez mniej lub bardziej znanego piosenkarza / piosenkarkę, może duet czy zespół. Może nam się podobać. Albo nie. Przesłuchana z milion razy może też być przewijana za każdym razem... Możemy znać ją bardzo dobrze, ze wszystkimi szczegółami. Albo po prostu tylko kojarzyć, z radia.


Ale są też piosenki, które znaczą wiele. I za każdym razem podczas słuchania ich przywołują wspomnienia. Dzień, w którym została odkryta po raz pierwszy i od razu pokochana. Kiedy po kilkudziesiątym odtworzeniu otworzyła cały swój przekaz, może jednoczenie doprowadzając do płaczu. Wzruszenie które kiedyś wywołała przypomina się i odnawia z każdym kolejnym włączeniem.

Muzyka posiada czasem przeznaczenie. Trafiają do różnych odbiorców w odmienny sposób. Dla niektórych ich znaczenie związane jest z pewnymi przeżyciami. Dla innych może być po prostu "ładna".



14 komentarzy:

  1. Zgadzam się z tym co napisałaś :)

    Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Racja! Ja kocham muzyke za to ze poprawia mi humor, dodaje energii, sily i nadziei. Niby taka błaha sprawa a tak duzo daje. Niestety nie wszyscy tak mysla. A ja akurat należę do tycb osob ktore odczuwają takie rzeczy naprawde silnie. Buziaki

    http://caiawichowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam wiele piosenek, które znaczą dla mnie wiele i przywołują mnóstwo wspomnień. Muzyka jest naprawdę niesamowita :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  4. zgadzam się z tobą! ja kocham sobie sluchac muzyki jak ide spac <3

    co powiesz na wspólną obserwację? ja już i to z ogromną chęcią! pozdrawiam
    http://justemsi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Niektóre piosenki tak zapadają mi w pamięci, że mogę je śpiewać całymi dniami,chociaż potwornie fałszuję:D

    Obs za obs?:)
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Oo tak, piosenki, których słuchałam kilka lat temu czasem znów pojawiają się na mojej liście :D Te super wspomnienia jak niegdyś się świetnie przy nich bawiło :)

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Są takie piosenki, po których usłyszeniu od razu wracają do mnie wspomnienia. Często są one niestety złe, ale właśnie dlatego zapamiętałam każde słowo tych utworów.
    MÓJ KANAŁ NA YT
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgadzam się zdecydowanie :)

    Obserwujemy ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. muzyka wywołuje naprawde wiele emocji u człowieka, potrafimy się smiac, tańczyc, skakać, ale potrafimy też usiać i wsłuchac się w tekst, niekiedy nawet czując spływające po policzkach łzy. Swietnie ubrałaś to w słowa

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla mnie muzyka jest tym, co dodaje mi energii, pozwala wyzbyć się negatywnych emocji, pozytywnie nakręca lub pozwala wyciszyć. Poza tym to masa wspomnień, tych złych i tych dobrych, które migają i przed oczami ilekroć słyszę dany utwór.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie dlatego kocham muzykę, bo jest tym co pozwala mi uwolnić emocje.
    Pozdrawiam cieplutko
    just-do-one-step.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczny Blog :)
    Piękna Jesteś <33!
    Co powiesz na wspl obs ? :)

    http://believeinhimselfx33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń